آزادوار شهری به قدمت تاریخ

گزارش خبرنگار مهر، مجتبی رجب بیگی به مناسبت هفته جهاد کشاورزی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در سال جاری موسسه آموزش عالی علمی کاربردی وزارت جهاد کشاورزی اهدافی را تعریف کرده است، گفت: یکی از اهداف موسسه جذب فرزندان کشاورزان و روستائیان برای ادامه تحصیل در رشته های علمی کاربردی بخش کشاورزی است که با دستور وزیر جهاد کشاورزی، یارانه هایی برای شهریه فرزندان روستائیان و کشاورز زادگان تخصیص می یابد.

وی در پاسخ به پرسش مهر در خصوص چگونگی تخصیص یارانه به روستائیان افزود: بخش مربوط به توزیع یارانه کشاورزی در معاونت برنامه ریزی و اقتصاد وزارت جهاد کشاورزی به تصویب رسیده است و بر این اساس تمامی شهریه روستاییان ازطریق یارانه تامین می شود.

رئیس موسسه آموزش عالی علمی کاربردی وزارت جهاد کشاورزی در ادامه اظهار کرد: هنوز میزان یارانه ها مشخص نیست و افرادی که دارای شناسانامه تولید روستایی دارند می توانند از این یارانه های استفاده کنند.

رجب بیگی با بیان اینکه در حال حاضر بیش از 29 هزار دانشجو علمی کاربردی کشاورزی در 64 مرکز و پردیس آموزشی وزارت جهاد کشاورزی مشغول به تحصیل هستند، گفت: این تعداد دانشجو در 135 رشته در مقاطع کاردانی، کارشناسی و پودمانی در مراکز آموزشی وزارت جهاد کشاورزی در سراسر کشور مشغول به تحصیل هستند.

وی تصریح کرد: براساس نیاز سنجی انجام گرفته برای پذیرش سال تحصیلی 90-91 حدود 17 درصد درخواست افزایش دوره نسبت به سال گذشته وجود داشته است که این نیازسنجی بصورت استانی و توسط شورای آموزشی استان به ریاست رئیس سازامن جهاد کشاورزی هراستان انجام گرفت.

رئیس موسسه آموزش عالی علمی کاربردی وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه بطور متوسط تامین نیازهای بخش کشاورزی در دوره های علمی کاربردی 20 درصد رشد داشته است، افزود: موسسه براساس آن نسبت به برنامه ریزی اجرای دوره های علمی کاربردی کشاورزی با همکاری شورای گسترش اقدام می کند و برای سال جاری پذیرش حدود 15 هزار نفر دانشجوی جدید از سوی موسسه پیش بینی می شود.

رجب بیگی با اشاره به شعار هر مزرعه یک دانشگاه، بیان کرد: تولیدکنندگان نمونه کشوری از این پس قادر هستند پس از گرفتن مجوزهای لازم نسبت به برگزاری دوره های پودمانی کشاورزی، در واحدهای اقتصادی خود اقدام کنند که این امر می تواند منجر به انتقال تجربیات و دانش عملی آنها به فراگیران باشد و در نهایت افزایش خلاقیت و کارآفرینی فراگیر آنها را موجب می شود.

وی به تجاری سازی یافته های تحقیقاتی اشاره کرد وافزود: با توجه به موافقت وزیر علوم مبنی بر اجرای دوره های تحصیلات تکمیلی، برگزاری 10 رشته فناوری ارشد علمی کاربردی کشاورزی با همکاری بخش تحقیقات وزارت جهاد کشاورزی در دستور کار این موسسه قرار گرفته است.

رئیس موسسه آموزش عالی علمی کاربردی وزارت جهاد کشاورزیدر مورد نشرکتاب های علمی کاربردی کشاورزی، گفت: تاکنون 105 عنوان کتاب درسی و عملی ویژه رشته های علمی کاربردی کشاورزی به چاپ رسیده است و یکصد عنوان دیگر هم در مرحله تدوین هستند.

رجب بیگی با بیان اینکه 50 درصد از افرادی که وارد نظام علمی کاربردی کشاورزی شدند از ابتدا شاغل بودند، تصریح کرد: در کل 85 درصد از محصیلین این موسسه وارد بازار کار شدند.

وی به قرارداد با صندوق مهررضا اشاره کرد و افزود: براساس این قرارداد فارغ التحصیلانی که پس از اتمام دوره یک شرکت تعاونی تاسیس کننند می توانند در قالب این شرکت از تسهیلات 10 میلیونی برای هر نفر استفاده کنند.

منبع: خبرگزاری مهر

 

 


نویسنده: داود ׀ تاریخ: پنج شنبه 23 تير 1390برچسب:تمامي شهريه روستائيان در دانشگاه با يارانه تامين مي‌شود,تمامي, شهريه ,روستائيان, يارانه, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

تمامی حقوق برای سایت روستای آزادوار محفوظ است. انتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است